Jabra®, 2009 yılında uygulamaya koyduğu agresif kârlılık stratejisi sayesinde 2010 yılına hızlı girdi.
Jabra markalı ürünlerin üreticisi, yenilikçi kulaklık çözümlerinde dünya lideri GN Netcom’un CEO’su Mogens Elsberg, "Tahminlere göre 2010 yılında pazar istikrarlı ancak hareketsiz olacak. Ancak GN Netcom olarak geçtiğimiz yıl içinde gerçekleştirdiğimiz yeniden yapılanmamız sayesinde bu yıl daha hızlı büyüyeceğiz. Daha hızlı ve agresif hareket edecek şekilde yapılandık ve bu yapı sayesinde pazar payımızı daha da artıracağız” diye konuştu.
Stratejik Ortaklıklar
Lider analistler 302 milyon dolarlık Birleşik İletişim (UC) pazarının önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 1400’lük astronomik bir sıçrama ile 4,2 milyar dolar değerine ulaşacağını tahmin ediyor. Birleşik İletişim pazarına yatırım yapan Jabra, sınıfının yenilikçi markası olarak öncü konumunu korumak için çalışmalarını sürdürüyor. Mevcut Pazar içinde büyümesini sürdürmek için Jabra tüm ürünlerin Birleşik İletişim çözümlerine uygun ve sertifikalı olması için iş ortaklarıyla yakın işbirliği içinde çalışıyor. Kendi sektörlerinde lider Microsoft, Cisco ve dünyanın en büyük çağrı merkezi ve UC çözümleri tedarikçisi Avaya gibi şirketlerle yaptığı işbirlikleri, Jabra satış ekiplerinin bu şirketlerin müşteri kanallarına ulaşmasını sağlıyor.
Büyüme Kategorileri
Analistleri 2010 yılında dünya genelinde Bluetooth® stereo kulaklık gelirlerinin ortalama yüzde 5’in üzerinde bir büyüme kaydedeceğini öngörüyor. B2B alanında geleneksel mono kulaklık kategorisinde herhangi bir hareket gözlenmediğini, stereo ve hoparlör kategorilerinde ise büyümenin halen sürdüğünü ifade eden Elsberg, yenilikleri ve pazarlama alanındaki işbirlikleri ile Jabra’nın büyüme gösteren kategorilerde yatırımlarını sürdürdüğünü kaydetti. Elsberg, “Lider ürünlerimizin bulunduğu pazarlara odaklanan satış yaklaşımları ile Jabra HALO ve Jabra CRUISER gibi ürünlerimizin başarısını artırmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.
GN Netcom, hızla büyüyen Birleşik İletişim pazarında Jabra GO™ 6400 ve Jabra PRO™ 9400 serileri gibi sektörde ilklere imza atan ürün çeşitleriyle önemli bir pazar payı kazandı. Jabra GO™ 6400 ve Jabra PRO™ 9400 serileri internet telefon yazılımı, sabit telefon ve cep telefonlarını birleştiren, sezgisel dokunmatik ekrana sahip ilk kablosuz kulaklık çözümleri olma özelliğini taşıyor. Şirket şık, işlevsel, kullanımı kolay ve ekonomik ürünleri ile kulaklık ve hoparlör kategorilerini canlandırmaya devam ediyor.
İş modelinde değişim
Jabra 2009 yılında iş modelinde önemli değişiklikler gerçekleştirdi. Rakiplerinin Ar-Ge maliyetlerini kıstıkları bir dönemde güçlü Ar-Ge, satış ve pazarlama destekleri ile yeni ürünlere önemli yatırım yaptı, mobil ve profesyonel kulaklıklar alanlarında ürün portföyünü tümüyle yeniledi. Üretimde daha fazla esneklik sağlamak ve şirkete daha rekabetçi bir konum kazandırabilmek için tedarik zinciri süreçlerinde de önemli değişiklikler gerçekleştirildi. Dışkaynak kullanımı sayesinde GN Netcom ve ortakları, stoklarını ve üretimlerini artık daha da iyi yönetiyor. Profesyonel kulaklıklar tarafında uyguladığı iki kademeli iş modeli de; şirketin dağıtımcılar ve bayilerle özel bir çalışma gerçekleştirerek kanalda daha fazla güven yaratmasını ve iş ortaklarının sadakatini güçlendirmesini sağladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder