Dünyada ilk kez elektrik motorlu bir otomobil ara şarja ihtiyaç duymadan 600 kilometre yol kat ederek rekor kırdı. Proje tam başarıya ulaştı ve aracın seyri sırasında hiçbir teknik arıza çıkmadı.
Almanya hükümetinin milli Elektro Mobilite Gelişme Planı'nda, 2015 yılında, normal bir binek otomobilin aküsünü şarj etmeden en az 300 kilometre gidebilecek özelliğe kavuşturulması hedeflenmekteydi. Rekor denemesini destekleyen ekonomi bakanlığından yapılan açıklamada, rekor denemesinde kazanılan tecrübelerin elektrikli otomobile geçişi hızlandıracağı kaydedildi. Audi A2 modeli bir otomobille yapılan rekor denemesi Berlin'deki Ekonomi Bakanlığı önünde tamamlandı. Rekortmen aracı kapıda karşılayan Ekonomi Bakanı Rainer Brüderle elektrikli Audi'nin yeni bir çığır açtığını belirtti ve Almanya'da geliştirilen teknolojinin dünyayı fethetmesi temennisinde bulundu. Projenin ortaklarından ‘lekker' enerji şirketinin genel müdürü Thomas Mecke ‘elektro mobilite çağının önündeki en büyük engelin kalktığını söyledi.
Galerideki benzerlerinden farksız
Saatte 130 km hız yapabilen elektrikli Audi A2 normal otomobillerdeki her türlü konfora sahip. Bagaj kapasitesi benzinli A2'ler kadar. Hava yastıkları, otomatik klima, hidrolik direksiyon, radyo ve koltuk ısıtmasıyla donanmış olan dört kişilik otomobilde ilk kez lityum metal polimer akü kullanıldı. Elektrikli otomobillerin ‘yumuşak karnı' olarak adlandırılan akü probleminin çözülmesinde önemli bir adım attıklarını söyleyen BDM teknoloji şirketinin sözcüsü bu tip akülerin güç ve kapasite açısından diğer akülerden üstün olduğunu belirtti.
Teknoloji yarışı
Benzeri bir rekor denemesi mayıs ayında Japonya'da yapılmıştı. Japan Electric Vehicle Club'un ara şarjsız bin kilometre yol kat eden elektrikli otomobili seri imalata uygun olmayıp sırf rekor için tasarlanmış bir araçtı.
Almanya'da elektrikli otomobillerin geleceğiyle ilgili deneme seferlerinin yapıldığı sekiz bölge bulunuyor. Deneme sürüşlerinde kullanılan 2 bin 800 elektrikli otomobil için 2 500 özel şarj istasyonu kuruldu. Hükümet, 2020 yılına kadar Almanya'da bir milyon elektrik otomobilin trafiğe çıkabileceğini tahmin ediyor. Elektrikli otomobil projesinin teşvikinde fosil yakıtların tükenmeye yüz tutması kadar atmosferin sera gazlarından korunması da rol oynuyor.
Yarınlar elektriğin
Almanya Ekonomi Bakanı Rainer Brüderle elektrikli otomobil satışlarında maddi teşvik uygulanmayacağını ve elektrik motorunun kendi gücüyle piyasada tutunmasını arzuladıklarını söylüyor. Seri imalata geçildikten sonra elektrikli otomobil fiyatlarının düşeceğini söyleyen BMW şirketinin yetkilileri de, yıllardır üzerinde çalıştıkları geliştirilmiş akülü otomobil projesinin son derece gerçekçi olduğunu ve elektrikli otomobil çağına sanıldığından da erken girileceğini belirtiyorlar. BMW şirketi 2009 yazından bu yana dünyanın çeşitli bölgelerinde Mini marka 600 elektrikli aracı deniyor. Bu otomobillerden bazıları Münih'e Berlin gibi büyük şehirlerdeki özel şahıs ve şirketlere kiralanıyor.
Veteknoloji
coool
YanıtlaSil