29 Ekim 2010 Cuma

Windows'a rakip geliyor!


Rusya Windows'u terk edip Linux'a geçiyor...

"Microsoft'a bağımlılığı azalmak" amacıyla yola çıktılar, kendi işletim sistemlerini geliştiriyorlar.

Hiç kuşkusuz, dünyanın en çok kullanılan işletim sistemi Windows... Ama bazı ülkeler, bu durumdan pek de memnun gibi görünmüyor. Daha önce da bazı ülkelerin Windows'u terk etme kararı aldığını görmüştük. Ama bu kez karar hemen kuzeyimizden, Rusya'dan geldi.

Rusya bir süredir konuşulan, kendi ulusal işletim sistemi geliştireceği yönündeki iddiaları resmi olarak doğruladı. Rusya'nın bilişim güvenliğini arttırmak, masrafları düşürmek ve ülkenin Microsoft'a bağımlılığını azaltmak için bu tercihi yaptığı bildirildi. Rusya, piyasada bulunan herhangi bir Linux dağıtımını da kullanmayacak. Rus mühendisler, Linux tabanı üzerine kendi ulusal işletim sistemlerini geliştirecekler. Bu işletim sisteminin geliştirilmesi için 4,9 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldı. İşletim sistemi hazırlandığında tüm devlet kurumlarında kullanılmaya başlanacak.

Windows'u veto eden sadece Rusya değil...

Rusya bu yeni işletim sistemini üniversitelerin de kullanımına sunacak, fakat şimdilik zorunlu kılmayacak. Daha önce 2007 yılında üniversitelere daha düşük maliyetli Linux işletim sistemleri önerilmişti, bu uygulama da bu yıl içerisinde resmen hayata geçmiş olacak.

Rusya Windows'tan Linux'a geçişin yaşanması konusunda adım atan ilk ülke değil. Haziran ayında İngiltere de giderleri azaltmak için Windows'tan Linux'a geçiş planları yapmaya başlamıştı. 2003 yılında Sun yapılan görüşmeler sonucunda, firmanın açık kaynak kodlu ürünlerinin İngiliz devlet dairelerinde kullanılması konusunda anlaşmaya varılmıştı.

Tabi tüm bu yaşananların devlet kurumları için geçerli olduğunu hatırlatmakta da yarar var...

Veteknoloji

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DAF Park Isıtıcı Arızası | Daf Parking Heater Setting | Kalibrasyon Yapma | Webasto Arıza Kodları

 Daf XG XF CF Serilerinde bulunan PARK ISITICI yani Webasto kalibrasyonunu göstereceğim. Aracımızın öncelikle soğuk olması gerekiyor sulu w...