Kendisi küçük, performansı büyük: RS 3 Sportback...
Audi’nin performanslı ve dinamik model ailesi RS, küçük ama bir o kadar da güçlü bir modelle genişliyor; 340 hp ve 450 Nm tork üreten beş silindirli turbo motora sahip RS 3 Sportback. Sıfırdan 100 km/s hıza 4,6 saniyede ulaşan RS 3 Sportback, yedi ileri S-tronic şanzımanı, quattro çekiş sistemi ve 19 inç jantlarıyla dikkat çekiyor.
Audi’den çarpıcı performans, kompakt ebat. Audi, dinamik RS serisine yeni bir model ekledi: RS 3 Sportback. Marka’nın büyük model geleneği içinde motoru, beş silindiri ve turboşarj teknolojisi ile öne çıkan RS 3 Sportback, 2.5 litre kapasiteye sahip motoruyla, 340 hp güç, 450 Nm tork üretirken, 100 km’de sadece 9,1 litre ortalama yakıt tüketiyor.
Gücün, yola yedi ileri S tronic ve quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi aracılığıyla aktarıldığı RS 3 Sportback’te 19 inç jantlar ve karbon fiber takviyeli plastikten (CFRP) yapılan çamurluklar, dikkat çeken unsurlar.
Hem içeride hem dışarıda dinamik stil
A3 serisinin yeni üst modeli daha ilk bakışta muazzam potansiyeli ile göze çarpıyor. Xenon plus farları, ön tampon altı, baklava desenli biçime sahip antrasit tek çerçeveli ızgarası ve hava menfezleri hep birlikte farklı bir tasarım meydana getiriyor. Yan görünüme, karbon fiber takviyeli plastikten (CFRP) yapılmış öne doğru çıkık ön çamurluklar, belirgin eşik panelleri, mat alüminyum görünümlü dış ayna kapakları ve büyük tavan spoyleri hâkim. Solda iki adet elips biçimli egzoz borusu ile yüksek parlaklığa sahip siyah renkli difüzör eki ise arka tasarımı vurguluyor. RS 3 armaları, tek çerçeveli ızgarayı ve bagaj kapağını süslüyor.
Dinamik tarz iç mekanda de aynı şekilde uygulanmış, iç mekânda tamamıyla siyah renk ve bir dizi RS 3 logosu görülüyor. Spor koltuklar, gümüş kontrast dikişlerin yer aldığı Nappa deri ile döşenmiş. Vites kolu ve göstergeler özel tasarıma sahip. Sürücü bilgilendirme sistemi, takviye basıncı ve yağ ısı değerinin yanında tur ölçeri de görüntüleyebiliyor.
RS 3 Sportback, spor düğme, arka park sensörü, Delüks otomatik klima, LED gündüz farları ve xenon plus farları içeren bir dizi standart donanımla sunuluyor. Audi, müşterilere zengin çeşitli opsiyonel aksesuarlar da temin ediyor: Önde kova biçimli koltuklar, mat alüminyum görünümlü tavan rayları ve siyah ya da mat alüminyum stil paketleri…
Küçük, hafif ve çok güçlü
quattro GmbH tarafından geliştirilen RS 3 Sportback’le Audi, kompakt sınıfa dinamik felsefeyi getiriyor. Sıfırdan 100 km/s’e 4,6 saniyede hızlanan model, sınıfında rakipsiz. Azami hız elektronik olarak 250 km/s’le sınırlandırılmasına rağmen, sadece 1575 kilogram ağırlığa sahip olan kompakt otomobil, 100 km’de ortalama olarak sadece 9,1 litre yakıt harcıyor ve km’de 212 g CO2 salınımı gerçekleştiriyor. RS 3 Sportback’in 2.5 litrelik motoru, muazzam çekiş gücü ve 6800 d/dk’yı bulan istekli devirlenmesi sayesinde sıra dışı bir sürüş keyfi sunuyor.
Uzunluğu sadece 40 santimetre olan beş silindirli ünite, son derece kompakt olması ve 183 kilogramlık ağırlığıyla öne çıkıyor. Yüksek dayanıklılığa sahip ancak son derece hafif bir madde olan vermiküler grafit demir dökümden yapılan karteriyle Audi bir ilke imza atıyor; benzinli bir motorda bu materyali kullanan ilk otomobil üreticisi oluyor.
RS 3 Sportback’teki kompakt yedi ileri S tronic, beş silindirin gücünü üç şaft aracılığıyla aktarıyor: bir tahrik şaftı ve iki de çıkış şaftı. Sürücü, yedi ileri S tronicşanzımanı iki otomatik mod ve bir manuel modda çalıştırabiliyor. Vitesler, direksiyon üzerindeki değiştirme kolları ile ya da vites kolunu kullanarak değiştirilebiliyor. Gücü yola zahmetsiz bir şekilde aktaran quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi RS 3 Sportback’e, çekiş, dinamik özellikler ve denge kazandırıyor. quattro sayesinde çekiş gücü, ihtiyaca uygun olarak her bir aksa dağıtılabiliyor.
Sağlam ve dinamik gövde, mükemmel yol tutuş
RS 3 Sportback’in mükemmel yol tutuşunun temelinde sağlam ve kuvvetli gövdesi yatıyor. 1528 milimetre uzunluğundaki arka iz genişliği ile dört bağlantılı arka süspansiyon bir alt şasiye bağlı olarak, uzunlamasına ve yanlanmasına kuvvetleri ayrı ayrı ele almasına imkân veren yüksek sağlamlığa sahip çelik kontrol kollarına sahip. 1564 milimetreye çıkarılan ön iz genişliğine sahip ön süspansiyon ise yine ayrı alt şasili McPherson destekli bir yapıya sahip. Yapının önemli bileşenleri alüminyumdan yapılmış. Spor süspansiyon, A3 ile karşılaştırıldığında RS 3 Sportback’in gövdesini 25 milimetre alçaltıyor. Hassas direksiyonu ile kusursuz şekilde yönetilen RS 3 Sportback, virajlara istekli bir şekilde girmeye ve çevik, dengeli ve dingin bir şekilde virajlardan çıkmaya olanak tanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder