11 Eylül 2011 Pazar

Audi’nin yeni “silahı”!

Şirket çift turbolu 4,0 litrelik V8 motorunun ayrıntılarını açıkladı. Motor tasarruf için 4 silindirli olarak da çalışabiliyor.

Bentley ile ortaklaşa geliştirilen alüminyum ağırlıklı motor klasik 90 derece silindir açısı, şarjlı ara soğutucu ve gelişmiş bir egzoz sistemi barındırıyor.

Motorun asıl öne çıkan yanı maksimum performansa ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakan “istek üzerine silindir” teknolojisi.

Audi bu teknolojinin yakıt verimini %5’e kadar arttırdığını, emisyonları ise 10 ila 12 gr/km oranında azalttığını tahmin ediyor. Durdurma/çalıştırma sistemi ile, CO2 emisyonu 24 gr/km’ye kadar azalabiliyor.

Gürültüyü, titreşimi ve sertliği azaltmak için motor, titreşimleri tespit eden aktif takozlar ile araca bağlanmış. Bu takozlar motor hareketini sınırlamak için bir karşı titreşim kullanıyor.

Benzer biçimde aktif gürültü kontrolü sistemi de dört mikrofon kullanarak kabindeki rahatsız edici sesleri tespit ediyor ve hoparlörlerden bir karşıt ses göndererek onları ortadan kaldırıyor.

Motor S6’da ve S7’de 420 bg ve 550 Nm tork üretiyor. Bu değerlerle otomobiller 0’dan 100 km/s’ye sırasıyla 4,8 ve 4,9 saniyede çıkabiliyor.

Öte yandan S8’de motor 520 bg ve 650 Nm tork üretiyor. Böylece otomobil adeta ok gibi hızlanarak 0’dan 100 km/s’ye sadece 4,2 saniyede çıkıyor ve elektronik olarak sınırlanmış 250 km/s hıza ulaşabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DAF Park Isıtıcı Arızası | Daf Parking Heater Setting | Kalibrasyon Yapma | Webasto Arıza Kodları

 Daf XG XF CF Serilerinde bulunan PARK ISITICI yani Webasto kalibrasyonunu göstereceğim. Aracımızın öncelikle soğuk olması gerekiyor sulu w...